Friday, February 21, 2014

Relax & Have a Thai Massage


Yeay!!! It's Friday again.. time flies by so fast.. 
Entry kali ini just throwback aktiviti dua minggu lepas bersama gang lunch.. we had thai massage at Totalpro Thai Massage Centre in Seremban 2. Actually, I had several sessions of foot massage here and found it to be quite interesting sebab tu saya recommended to my friends. Selain itu sebab utama ke sini tentulah sebab kos. Di sini kosnya agak murah berbanding massage center lain iaitu hanya RM50.00 untuk 1 jam 15 minit. Service pun okay dengan kepakaran dan penuh teliti, overall they were so amazing.. 




Hiasan dalaman thai massage center yang kami kunjungi.

Di antara kebaikan urutan Thai ialah dapat membantu memulihkan atau melegakan penyakit asma dan migrain selain dari terseliuh, lebam dan penyakit murung termasuk melegakan ketegangan fizikal dan emosi, masalah tidur, di samping dapat merehatkan badan dan minda. 
Memang kenalah dengan masalah yang saya alami.. 



Thai massage juga mempraktikkan urutan secara reflexology, iaitu mengenalpasti titik punca masalah dalaman anggota badan seperti diagram yang ditunjukkan di atas. Gambar tersebut ihsan dari Google.

Jadi, semasa proses urutan dijalankan bahagian mana yang terlebih sakit semasa diurut dipercayai bahawa bahagian anggota dalaman badan kita di bahagian tersebut bermasalah.. Overall best and relaxing!

Okay, that's all for now. Thanks for reading and weekend just around the corner. 
Happy weekend everyone!!!! ~ wah cepatnya wish, bersemangat dan tak sabar tunggu hujung minggu.. ngeee 

0 comments:

Post a Comment

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...