Saturday, October 18, 2014

Kisah & Tauladan

Assalamualaikum dan salam sejahtera to all readers..
 Entry kali ni sekadar cerita kosong.. 
Macam nilah kalau mood berblogging meluap-luap.. hihihihi

Alhamdulillah pagi Juma'at  (17.10.2014) semalam, dapat breakfast free yang tak disangka-sangka dari collegue.. Terima kasih daun keladi Sam sebab sudi belanja, sedap nasi lemak free, hehehehe.. Semoga murah rezeki..

Breakfast free dari Sam
  Tak lupa juga kepada one of my colleague ni, tetiba hadiahkan saya mini donuts ni last time.. Katanya sebagai tanda terima kasih sebab tolong dia dalam urusan beli rumah sebelum ini.. Ahh dik, small matter jer, memang bidang akak so akak tolonglah sekadar yang mampu.. akak tak minta balasan.. ikhlas 100%  tolong kawan.. walau pun pertolongan itu tak seberapa pada saya, rupanya besar maknanya pada dia, ketika dia betul-betul mengharap.. 
Apapun alhamdulillah dipermudahkanNya, selesai tanpa masalah..
Comel donut tu semua tak sampai hati nak makan..
  Ni pulak gift from my brother-in-law.. Baru-baru ni dia balik dari Turkmenistan, outstation  3 bulan di sana buat projek Petronas. Sebelum ni pernah dengar nama Turkmenistan, tapi tak tahu pulak cara kehidupan diaorang ni camne.. 

Sedikit info tentang Turkmenistan dari Wikipedia:


Apa yang pasti inilah hasil kerjatangan mereka..

 

Entry ini menjadi kenangan kepada saya, pemberian dari orang-orang yang tak penah saya kenal sebelum ini tapi kini mereka menjadi sebahagian dari hidup saya iaitu sebagai rakan dan keluarga..

Apa pun, masing-masing mungkin punyai pendapat yang berbeza dari segi negatif atau positif. Pendapat negatif mungkin ada yang kata intention saya untuk 'menunjuk' pemberian yang saya terima or menunjuk as if saya ni baikkkkk sangat, which is not true at all.. 

Pandanglah dari sudut positif, betullah kata pepatah, buat baik dibalas baik. Tak rugi sebenarnya berbuat baik kepada orang tanpa mengharapkan balasan, demi Allah - ikhlas.

Tapi apa yang pelik, ada juga spesis manusia yang pentingkan diri sendiri, langsung tak  menghargai orang lain dan sentiasa mencari peluang untuk mengambil kesempatan. Itu nasib dialah kan.. mungkin dia 'enjoy' dengan cara hidup seperti itu.. Sendiri maklum,  life full of drama, just learn to ignore it and live life to the fullest. Okay, peace yo!

 

THE END..
Thank you & have a good weekend peeps!..

0 comments:

Post a Comment

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...