Friday, November 06, 2015

Antara nikmat dan ujian..

Assalamualaikum dan Salam Jumaat rakan-rakan blogger sekalian. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk terus hidup.. Kehidupan merupakan nikmat yang Allah berikan kepada kita tapi tak lupa juga ujian dan dugaan hidup ini.

Semalam, my colleague sempat bercerita tentang keadaan ibunya yang sedang menderita sakit kanser tahap 4 sehingga pihak hospital mengarahkan dia membawa ibunya pulang untuk dijaga di rumah..

 "Mak saya tinggal tunggu ajal jer kak.." Itulah kata-kata dia.

Namun dari raut wajahnya saya lihat dia tabah, mungkin dia tak sanggup lagi melihat ibunya menderita. Dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu..


Ya Allah.. Saya tak dapat bayangkan andai saya berada di tempatnya. Saya tak sekuat dia. Saya rasa tak mampu menanggung dugaan seberat itu.. Tapi apalah daya kita.. :'(

Apa pun, saya doakan semoga Allah berikan kekuatan kepadanya untuk mengharungi ujian dan dugaan hidup ini..

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..



14 comments:

  1. Semoga Allah beri ketabahan padanya untuk menjaga ibu di saat2 akhir ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn... Harap2 begitulah kak Saniah.. Dia harap dapat menatap wajah ibunya hingga nafas terakhir.. :'(

      Delete
  2. Kita sama sama doakan agar ibu kawan akak tu tabah dan redha dengan setiap dugaan..mampukah PC menghadapi dugaan berat..baba mama demam pun PC dah sedih..dah fikir macam macam kak..Allahu..subhanallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminnn.. Akak pun sama PC..
      Sesekali balik kg, jumpa mak abah tengok perubahan usia diaorg semakin dimakan usia, terasa sayu hati.. :'(

      Delete
  3. inshaallah semoga mendapat kekuatan dalam menempuhnya

    ReplyDelete
  4. SALAM JUMAAT...UJIAN HIDUP KITA BERBEZA-BEZA MOGA KITA TABAH HADAPINYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jumaat kak Paridah..
      Setuju dgn statement akak.. Kita perlu redha & tabah hadapinya..

      Delete
  5. salam jumat cik kak lenny tuu., doakan terbaik jeer

    ReplyDelete
  6. terima kasih atas perkongsian.. ;-)

    ReplyDelete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...