Wednesday, April 27, 2016

Adakah anda sedang stress?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all readers.. Hari ini terasa sangat letih ditambah pula serangan migraine. Setibanya saya di rumah, saya duduk di sofa menghilangkan penat, sempat melayari Facebook.. Tiba-tiba saya terpandang imej di bawah ini :


Imej yang saya lihat ini bergelombang dan bergerak-gerak.. Semakin mata saya focus pada gambar, semakin laju pergerakkannya.

Menurut keterangan, gambar ini adalah gambar yang digunakan oleh pakar Psychology. Ia bertujuan untuk mengetahui tingkat stress anda. Jika gambar ini dilihat bergerak-gerak, tandanya anda sedang stress. Jika semakin cepat imej tersebut bergerak, semakin tinggi tingkat stress anda. 
Wallahualam..

6 comments:

  1. Assalammyalaikum kak..Bila PC tengok bergerak juga...sikit sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam PC,
      Kalau ada gerak sikit menurut psychology tahap stress PC rendah.. hehehe wallahualam.. :-)

      Delete
  2. Pening gak tengok nie haa. Bergerak jugak bila siqah tengok. Stress sure ada ni. Masih di pejabat lagi sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siqah, kalau la ni msh ada di pejabat, tak yah tgk imej tu pun sure stress sayang.. Takpe laa siapkan keja dulu pastu blk rmh relax yer.. ;-)

      Delete
  3. Waalaikumsalam & Salam sejahtera Kak LZ. (",)

    Ha ah, bergerak kak, tapi tak sangat la. Akak memang ada migrain yer? Sama la. Tapi dulu la masa belajar ain ade migrain, sekarang Alhamdulillah tak de. Akak kalau migrain akak buat camner erk? Makan ubat tahan sakit ponstan x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera to you too Ain,

      Ain stress tahap rendah ni, sebab gerak sikit jer kannn ;-)
      A'ah akak ada migraine since study lagi sampailah sekarang.. Kalau migraine akak makan ubat bergantung kepada tahap kesakitan, kalau sakit agak mild, just telan panadol. Kalau tak tahan sangat sampai guling2, muntah etc, akak akan makan ponstan. Ambil MC, rehat & zzzz...hihihi

      Delete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...