Saturday, May 07, 2016

Salahkah sambutan Mother's Day?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog saya.. Terima kasih diucapkan atas sokongan kalian..

Umum sedia maklum bahawa simbolik sambutan Hari Ibu jatuh pada hari Ahad ke-2 dalam bulan Mei. Jadi, esok merupakan sambutan Hari Ibu! 

Ada sesetengah orang bercanggah pendapat mengenai mitos sambutan Hari Ibu ini. Dalam Islam everyday is a Mother's Day. Sambutan di Barat hanyalah sebagai simbolik sahaja.

Selamat Hari Ibu

Walau apa pun itu pendapat masing-masing, tak yah gaduh-gaduh. For me setiap hari pun Hari Ibu, tanda ibu seorang insan yang sangat istimewa dan tiada galang-gantinya begitu juga dengan bapa.

Okay, sahabat-sahabat sekalian sapa belum beli hadiah boleh cepat-cepat cari. Masih sempat lagi.. Cari hadiah lebih special dari hari-hari biasa.

Saya dapat rasakan bahang sambutan Hari Ibu sejak akhir bulan April lagi. Semasa saya makan di Melur & Thyme dan window shopping di Nu Sentral 2 minggu lepas, banyak outlet menawarkan barangan istimewa sebagai hadiah sempena Hari Ibu. Contoh di Typo dan The Body Shop.
Semuanya cantik dan menarik.



Gambar atas di Typo dengan tagline : "There's no other like my mother" manakala gambar di bawah dari The Body Shop dengan tagline : "Treat Mum Like A Queen". Mari pilih mana yang sesuai.



Akhir kata, Selamat Hari Ibu kepada sahabat blogger yang sudah bergelar Ibu. Kepada sahabat yang telah kehilangan Ibu sedekahkan bacaan surah Yassin dan surah Al-Fatihah banyak-banyak sebagai 'hadiah' untuknya. Semoga roh mereka dirahmatiNya selalu.

Sebagai anak:
"Always love your mother because you will never get another."
W'salam..



6 comments:

  1. Assalammualaikum kak.

    setuju sangat..! Mak mmg tiada galang ganti nya.. =) Hihihi, tak payah gaduh gaduh kan. Hak masing masing. Apa pun setiap hari, adalah hari ibu... =D Masuk body shop mmg rambang mata.. Cherry blossom tetap di hati.! =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam aiNa,

      Yup exactly dear.. Hanya simbolik tak yah gaduh2.. Hehehe bau cherry blossom teringat aiNa ;-) so cute!

      Delete
  2. Betul tu kak. Ibu tiada gantinya. Tak akan boleh diganti dengan orang lain. Dan betul juga kak, hak masing2 untuk sambut atau tidak. Yang penting, hari hari adalah hari ibu. Hargainya setiap masa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer semestinya Siqah.. Itulah hakikat sebenar.. Just respect dgn pendapat masing2.. ;-)

      Delete
  3. Setuju sangat akak . Always love your mother . Nia pun kadang suka kedai Typo tue . Brg2 nya menarik dan creative . Packaging body shop untuk mother's day pun nia ada nmpk lawa semuanya . Hihihi. Tapi nia tak beli utk mama . Beli hadiah lain utk mama . =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeay give me 5! Kita ada pendapat yg sama.. Hadiah apa pun tak kisah Nia, janji ingatan & tggjwb kita sbg anak kpd ibubapa jgn dilupakan, hihihi ;-)

      Delete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...