Thursday, October 20, 2016

Mengapa saya Follow 5 IG Artis ini?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all my lovely readers.. Hari ini terasa lemah semacam, waktu pun lambat berlalu walau banyak kerja selesai dilaksanakan..

So I took a short break, browse Instagram sambil menghirup air kopi pagi tadi.. Scroll post di IG satu persatu, maka timbullah idea entry ini..

Sebelum tu nak tanya..
Anda ada akaun Instagram? Jika ya, tentu ada sebab mengapa anda follow sesetengah artis kann?. Berikut alasan saya mengapa saya follow IG 5 Artis ini..

First, Fasha Sandha @fashasandha


Saya suka ikuti rutin harian Fasha Sandha. Melihat bagaimana FS mengurus masa bersama anak-anak di samping menjalani aktiviti penggambaran. FS juga terkenal sebagai artis yang pandai melayan peminat selain sangat berdisiplin. 

IG kedua, Faradhiya @faradhiya_fd
Saya minat Faradhiya sejak drama Spa-Q. Sekarang Faradhiya kurang membuat persembahan kerana menjaga ayahnya yang uzur. Dia juga pandai memasak dan seringkali menunjukkan hasil air tangannya di IG. Faradhiya juga antara artis yang pandai melayan peminat. Setiap komen peminat di IG akan dibalas.


Ketiga, Eina Azman @eina_azman..
Saya suka melihat kehidupan Eina Azman sejak bergelar ibu. EA juga pandai memasak dan kuat makan pedas. Suka tengok video masakan EA. Selain itu, gelagat Aubrey & Karl, anak kembar EA sentiasa menghiburkan. 


Keempat, Lana Nodin @lananodinmckienzie..
Lana Nodin tinggal bersama suaminya di US.. LN juga antara artis yang pandai memasak.. Saya suka menonton video masakan LN di IG dan reaksi suami LN, David Mckenzie menikmati masakan Melayu. Selain itu saya suka melihat suasana di US secara live yang dirakam LN.


Kelima, Erra Fazira @errafazira.
Instagram EF lebih kepada aktiviti Erra bersama rakan-rakan artis dan anaknya, Aleesya.. Saya suka penampilan Erra sejak bertudung dan gelagat anak Erra.


So far itu sahaja IG artis saya follow.. Just for fun.. Jom share, siapakah IG artis yang anda follow? Lebih cun kalau kawan-kawan sudi nyatakan 'mengapa anda follow IG mereka..'

Thanks for reading..

28 comments:

  1. Siqah stalk je nanye artis2 yang kak LZ senaraikan di atas. Hee. Ada juga follow artis, Fafau dan Nazim Othman. Both sebab minat je. Kalau yang lain siqah suka stalk je. Dulu follow jugak Nora Danish, tapi dah unfollow sebab macam annoying je post banyak gambar selfie. Hihi 😬😬

    ReplyDelete
    Replies
    1. Artis2 yang akak tak minat just stalk jugak Siqah.. Mana artis yg x memberi perkembangan minda mmg lgsg x minat.. hehehe

      Delete
  2. salam..follow IG che ta sebab na tgk si Ecahhh..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam Juls Julie80,

      Saya kadang2 stalk jgak IG Che Ta tgk Ecah tp tak follow.. Cute overload tgk si Ecah, geram..

      Delete
  3. IG kakak dan tak aktif
    Tapi selalu anak kakak guna utk stalk tomok punya IG
    Tengok Arian anak dia cute/cerdik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah Kakzakie memang betul anak Tomok tu cerdik. Saya pernah stalk jugak.. Bijak Kak, speaking dengan accent dia sekali.. betul2 setuju dgn akak.. ;-)

      Delete
  4. Ooo.. Sy jrg juga dgn ig ni.. Xde pula nk follow artis ni.. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah Ahmad Hasif, xde follow IG artis..
      Sis follow mana-mana artis yang suka masak dan sedap mata memandang..
      Just for fun.. hehehe :-)

      Delete
  5. Sy follow juga IG fasha sandha n erra.yg lain2 belum follow. Nanti nk follow jugak la lana, faradhiya n eima azman.hehehe..

    Sy follow tomok sebab suka tgok gelagat arrian.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Follow jangan tak follow Puan Kutu, hehehe.. Artis yang tak meluat sangat kita boleh follow just nak tahu aktiviti diaorang.

      IG anak artis saya suka stalk jugak, selain Ecah, anak Tomok si Arrian pun sama. Suka tengok gelagat diaorang dah laa cantik/handsome pastu bijak.. hehehe

      Delete
  6. Dulu ade ig pastu tk aktif dh --'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe mesti ada sebab x aktif kann Mek.. :-)

      Delete
  7. Saya follow artis mane eh? Macam xtringat pulak. Kiki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana, tak follow diaorang pun takpe.. hehehe ;-)

      Delete
  8. hehe saya kaki stalker sis :D kadang2 tak follow pun saya stalk juga kalau tak private lah :P
    jemput join sis
    https://mellyacrayola.blogspot.my/2016/10/segmen-jom-exchange-link-by-mellya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis pun sama Fhatin Amelia, mana artis x follow just stalk jugak, hehehe
      .
      Thanks singgah..

      Delete
  9. Semua ni Nad tak follow TT_TT Tak suka sangat follow artis sebab macam takde kena mengena and kadang tu ada yang spam gambar banyak sangat hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis majority suka follow artis yg ada post video masak jer Nad.. Mana artis yang merapu mmg x layan.. hehehe ;-)

      Delete
  10. semua kat atas sy follow gak..suka tengok gelagat anak2 mereka...so cute.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayyy kita serupa Atie, give me five! :-)

      Delete
  11. lenne tak berapa sangat nak stalk ig artis malaysia hehe. lenne follow yg betul2 worth to follow je macam neelofa hehe ^^

    ReplyDelete
  12. Kita stalk artis yang ada baby ja...haha...suka tgk kiut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul nini, suka jugak tengok gelagat anak mereka.. :-)

      Delete
  13. Saya suka follow IG Nazim Othman dan wife dia Bella Dally, sebab takde lah over sangat lovey dovey punya pics walaupun kita tahu diorang newlyweds. Lagi suka follow IG wife Azizulhasni, @tyajojo, wife Harith Iskander, @jezaminelim. Kadang2 stalk IG @marioncaunter. Suka tengok mak2 anak ramai tapi cantik 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jugak saya stalk IG mereka, iye laa suka tgk mereka uruskan anak dlm masa yg sama sentiasa vogue kann Zaila..

      Delete
  14. Dato Vida tak follow ke LZ hihi....
    Tulah...mmg seronok tgk kehidupan diaorang kat IG. Suka suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya stalk IG Dato Vida her makkk.. Tak follow sebab byk iklan.. Ada sekali tu teruja dgn video dia shopping tak ingat dunia, buat den jeles.. hihihi

      Delete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...