Sunday, October 27, 2013

Quote of the Day : Parents nowadays.. :-(

Baru-baru ini di Facebook ada teman share quote yang betul-betul menyentuh perasaan.. 

Begini statement yang dinyatakan :-


Ada benarnya statement di atas.. Tuntutan hidup yang menyebabkan ibubapa kurang sedar tentang perkara ini, termasuk saya sendiri..

Alang-alang sebut tentang permainan, entry kali ni saya nak kongsi tentang koleksi permainan.. Memang permainan dan kanak-kanak tak boleh dipisahkan.. Saya percaya ramai ibubapa di luar sana tak sampai hati bila anak merayu untuk dibelikan permainan, betul tak? Termasuklah saya sendiri.. Tapi adakalanya saya berkeras dan terpaksa 'kering hati' bila dipujuk rayu dalam situasi begini demi kebaikan anak-anak juga.. hehehe

Salah satu contoh : Ini adalah di antara situasi pujuk rayu di Tesco Seremban 2 baru-baru ini.. Saya plan nak beli grocery tapi permintaan si kecik singgah ke tempat permainan dulu.. So layan tapi dengan syarat : NO MORE TOYS! 
Tegas dan no compromise..
v
v
v



 
 Posing jer tak beli pun..

Walaupun banyak toys kena catu tapi koleksi yang tak boleh saya tinggal iaitu McDonald Happy Meals' toys.. Saya dan anak dah lama mengumpul permainan McD Happy Meals ni.. 
Lihatlah sebahagian dari koleksi permainan McD Happy Meals kami:-



Bila anak saya masuk 5 tahun, saya mula kurangkan pembelian permainan untuknya, saya gantikan dengan buku dan alatan pembelajaran.. Al-maklumlah tahun depan dah nak masuk pra-sekolah.. sebagai persediaanlah tu..


0 comments:

Post a Comment

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...