Thursday, February 06, 2014

Azam Baru : Healthy Eating Plan

Masih berangan-angan untuk merealisasikan azam yang menggunung di tahun 2014 ni.. 
Tahun ni pasang bermacam-macam angan-angan salah satu darinya : to be a supermom tapi bukan SUPERMAK Nasha Aziz  yang menewaskan penjenayah tau! Ni supermom yang hebat menguruskan kerja rumah dan especially bab menyediakan menu berkhasiat untuk keluarga... 

Bukan bererti kami sekeluarga tak mengamalkan healthy food sebelum ni, tapi kali ni I decided to pay more attention tentang pengambilan makanan seimbang dalam menu seharian sebab ada kanak-kanak sedang membesar kan.. Sebelum ni, we all makan apa yang ada, ikut sempat dan most of the time makan beli dan instant food dari makan masakan sendiri..  sedihkan. Kalau boleh tahun ni, masak sendiri untuk breakfast, lunch in the weekend and dinner without fail!.. Errmmmm boleh ker? InshaAllah..

Okay, throwback menu for last week on Saturday.. 
v
v
v



We had macaroni soup and crab ball for breakfast.. 
Crab ball is not healthy food, i know that.. 


Nasi, telur dadar, asam pedas and broccoli goreng for lunch..

Since last Saturday orang ramai masih lagi bercuti sempena Tahun Baru Cina, saya teramat malas untuk keluar membeli barang basah, tak kuasa berebut parking, jammed and queue untuk bayar, jadi semua lauk-pauk dan sayur yang dimasak kelihatan 'telanjang' (guna perkataan Chef Wan untuk kes menu penerbangan MAS, opss sorry..), sebab tu la takde aksesori seperti sotong dan udang dalam menu di atas, yang ada hanya kentang dan carrot..

Then, aiskrim goreng untuk minum petang... 
Ni pengaruh iklan, saje nak rasa..

Okay, that's all for now.. 
Anyway, thanks for reading.. 

0 comments:

Post a Comment

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...