Tuesday, September 29, 2015

Pernah makan?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera rakan-rakan blogger.

Alhamdulillah, terima perkhabaran dari Salina, saya tersenarai sebagai pemenang Segmen Blogwalking Bersama Kisah Pondok Kecil.. Tak sangka, join sekadar suka-suka akhirnya nasib menyebelahi saya, syukur.

Okay, nak kongsi satu cerita, sebelum tu teka apa dalam bekas ni?


Jangan silap ini bukan batu aquarium. Tapi gula-gula yang menyerupai batu aquarium. Pernah makan gula-gula ni?
Pelik tapi benar or saya tertinggal keretapi, baru tau sekarang setelah 37 tahun hidup.

First time saya jumpa masa raya, bila berkunjung ke rumah saudara. Tetiba aunty ni hulur bekas makanan kepada anak saya. Ambillah katanya. Saya confused jap. Dalam hati, apa hal makcik ni bagi anak aku batu aquarium?

Lorrr gula-gula  rupanya.. Hish memang serupa batu aquarium I tell you. Tak pernah ku jumpa sebelum ni..

Cuba tengok batu dalam pasu kecil ni.. Hampir sama bentuk cuma warna yang berbeza..


Cuba tengok sekali lagi secara dekat..


Hurmmm macam-macam makanan sekarang. Bahaya pada kanak-kanak. Bukan apa, dikhuatiri kanak-kanak kecil tersalah anggap, nanti dikutip dan dimakan pula batu dalam pasu bunga. Nahas..

Orang dewasa harap alert perkara ni..
Jangan tersalah makan.. Tak pasal-pasal tercekik batu.. Nauzubillah, minta dijauhkan..






14 comments:

  1. Replies
    1. Samalah kita Farah Waheda..
      Ntah apa ramuan dalam tu..

      Delete
  2. Akak tak payah rasa pelik sebabnya PC pun tak pernah makan ni..alahai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yer ker PC, lega lah ada gang.. malu jugak kot-kot akak ketinggalan zaman.. ;-)

      Delete
  3. olahan bentuk makanan yg kreatif tapi kena hati2 juga tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak Paridah. Kreatif tapi nape mesti motif batu kann Kak.. :-)

      Delete
  4. Kalau di Mekah/Madinah banyak coklat bentuk batu ini LZ. Rumah kakak pun ada lagi sebab hari itu kakak akak baru balik umrah sebelum raya jadi stok masih ada. Memang macam batu. Budak-budak sukalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yer ker Kak Zakie, mungkin dari sanalah kot.. Thanks Kak bgtau.. hehehe

      Delete
  5. Ni first time tengok... mmg sebiji la... saya mmg ingat batu akuarium td... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nora pun setuju kan dengan statement saya.. Gula-gula ni sebiji macam batu akuarium.. Camne lah saya tak terkejut bila ada orang hulur kat anak saya suruh makan.. huhuhuhu

      Delete
  6. Akak pernah makan ni...sebenarnya terkena dengan adik akak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik terkena gula-gula iryanty, kalau batu akuarium tak ke naya, hihihi

      Delete
  7. Ruby pun xpernah mkn jugak sis LZ..baru tahu ni.. jakun lak kita rase.. hehehhe...btol tu,kena hati2 kan kalo dgn bdk2 yg kecik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita Ruby, jakun rase kann.. hehehe ;-)

      Delete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...