Thursday, March 20, 2014

Pray For MH370

Lama tak update blog gara-gara 'panas hati' awal bulan Mac lepas.. Akibat emosi terganggu, semua terbengkalai.. Hidup pun tak happy.. Tapi berkat kesabaran dan bermuhasabah diri, syukur semuanya dapat ditangani dengan rasional and at last I'm back! Alhamdulillah..

Last Saturday, tarikh 8.3.2014 menjadi satu titik hitam dalam sejarah negara kita apabila dikejutkan dengan misteri kehilangan pesawat MAS MH370.. Memang berita yang sangat mengejutkan!! 


First time dengar berita ni melalui RTM1 awal pagi 8 Mac 2014 sewaktu bersiap-siap ke office.. Pada awalnya saya ingat pesawat tidak berjaya dikesan dari radar mungkin disebabkan masalah teknikal, tapi tak sangka terus hilang dan tak dapat dikesan.
.
Walaupun tiada teman atau saudara-mara yang terlibat, tetapi perasaan sayu, sebak, sedih semua ada.. Apa lagi mereka yang mempunyai ayah, ibu, ahli keluarga dan saudara-mara yang terlibat, memang tak dapat digambarkan bagaimana perasaan mereka. Sedihkan.. 

I keep thinking about the people in the flight.. seribu satu persoalan timbul di fikiran.. Mana mereka berada? Apa keadaan mereka sekarang ni? Kita sedang berehat bersama keluarga, tapi apa yang sedang mereka lalui? and so on....

Malah pakar-pakar dalam bidang aeronautics pun bingung dan tak dapat meramalkan apa masalah yang berlaku dan sehingga kini menjadi misteri..

Walau bagaimana pun, sama-sama kita berdoa semoga usaha search and rescue (SAR) berjalan lancar dan dipermudahkan olehNya dan seterusnya pesawat MH370 berjaya dikesan. Percayalah,setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. So keep praying..
Semoga mereka dilindungiNya..
 

0 comments:

Post a Comment

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..

Loading...